ΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΕισαγωγήΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α - Βίος Φιλάρετου μέρος γ' - εξετάζεται λεπτομερώς το τελευταίο τμήμα της μετάφρασης του βίου, το οποίο περιλαμβάνει όσα διαδραματίζονται στη ζωή του Φιλάρετου μετά τον γάμο της εγγονής του με τον αυτοκράτορα και δίνεται έμφαση στα παραμυθιακά στοιχεία που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου όπως το δείπνο στους φτωχούς αλλά και τα αγιολογικά στοιχεία όπως η προβολή του θανάτου και το όραμα του άλλου κόσμου. Σ'αυτό το κομμάτι η μετάφραση αναλύεται σε συνδυασμό με το πρωτότυπο βυζαντινό κείμενο. Β - Μαρτύριο Ζαχαρία Άρτας (1782) - εξετάζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διεργασιών που οδηγούν τον Ζαχαρία στο μαρτύριο καθώς αυτός ανήκει στην κατηγορία των νεομαρτύρων που απο τον χριστιανισμό προσχώρησαν στο ισλάμ και στη συνέχεια το απέρριψαν.ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Κείμενα 11: Αγιολογικό Μυθιστόρημα "Βαρλαάμ και Ιωάσαφ"ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η τραγέδια του αγίου Δημητρίου μέρος β' - εξετάζονται υφολογικά οι τρεις τελευταίες σκηνές της πρώτης πράξης, οι δύο τελευταίες σκηνές της πέμπτης πράξης και οι δύο επίλογοι - δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που απλά μοτίβα αναπτύσσονται και επεκτείνονται στη θεατρική δράση και καταλήγουν από απλές φράσεις σε αγιολογικά κείμενα, να γίνονται εκτενείς παράγραφοι στην τραγέδια - δίνεται επίσης μια επιφανειακή ανάλυση της αρχής του πρώτου διλουδίου, το οποίο στηρίζεται σε πρότυπα κωμικά.ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Κείμενα 12: Αγιολογικά οράματα. Βίος Βασιλείου του ΝέουΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Αγιολογικό θέατρο - η τραγέδια του αγίου Δημητρίου - παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του είδους του αγιολογικού θεάτρου που εμφανίζεται τον 17ο και 18ο αιώνα σε λατινοκρατούμενες περιοχές του ελληνόφωνου κόσμου στις οποίες δρουν οι ιησουίτες μοναχοί - αναλύεται η εξάρτηση της τραγεδίας απο το πρώιμο κείμενο του μαρτυρίου του αγίου και της διασκευής του απο τον Σιμεών τον μεταφραστή - αναλύεται η πρώτη απ'τις πέντε πράξεις μέχρι την τέταρτη σκηνή.ΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Λεων ΣΤ παρ. 7-21ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βίος Φιλάρετου μέρος β' - αναπτύσσεται και σχολιάζεται το απόσπασμα απο την μετάφραση του βίου που περιγράφει την επιλογή της εγγονής του Μαρίας, ως συζύγου του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του 6ου. Η επιλογή γίνεται με διαδικασία καλλιστείων - δίνεται έμφαση στην περιγραφή μοτίβων που χρησιμοποιούνται απο μεταγενέστερα έργα, όπως το μέγεθος του παπουτσιού της υποψήφιας νύφης και το μοτίβο του ευτυχισμένου τέλους.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α : Εξετάζεται και αναλύεται η συνέχεια της αντιπαράθεσης του Βαρλαάμ με τους μη χριστιανούς θεολόγους - Κριτική 12θεου μέρος 1ο. Β : Μαρτύριο νεομάρτυρος Δημητρίου - εξετάζεται και αναλύεται η συντομευμένη μορφή του μαρτυρίου.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 12 - 18 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Εκτεταμένες αναφορές στα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά της παραγράφου 12 αλλά και της σχέσης του κειμένου με συνταγές των Μαγικών Παπύρων. (μέρος 2ο)ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ο Άγιος Ιωάννης ο Νεομάρτυρας εξ Ιωαννίνων.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Εισαγωγικά για τον Βίο του Λέοντος Κατάνη, α) Περίληψη, β) Versions, γ) Χρονολογία Κειμένου, δ) Χειρόγραφη Παράδοση, Οικογένεις Χειρογράφων.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 19 - 25 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Αποστολή Αξιωματούχου Ηρακλείδη στην Κατάνη και σύλληψη Ηλιοδώρου 2 φορές. Συνεχίζεται η παραβολή του κειμένου με τους μαγικούς παπύρουςΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 12 - 18 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Εκτεταμένες αναφορές στα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά της παραγράφου 12 αλλά και της σχέσης του κειμένου με συνταγές των Μαγικών Παπύρων.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βαρλαάμ και Iωάσαφ συνέχεια - τέλος εισαγωγής, κυρίως κείμενο - εισαγωγή περί βασιλέως Αβεννίρ - αντιπαράθεση χριστιανών και ειδωλολατρών ιερέων.