ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 12 - 18 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Εκτεταμένες αναφορές στα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά της παραγράφου 12 αλλά και της σχέσης του κειμένου με συνταγές των Μαγικών Παπύρων.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΨΕΛΛΟΣ. ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ (ΜΕΡΟΣ 2)ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΓΑΘΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
- ΑΓΑΘΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε' - Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ (557) - ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ. - ΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΕΜΙΟΥ ΤΡΑΛΛΕΩΝ - ΒΙΒΛΙΟ Α' Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΚΥΜΗΣ.ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Κείμενα 11: Αγιολογικό Μυθιστόρημα "Βαρλαάμ και Ιωάσαφ"ΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βίος Ευθυμίου κεφ. 19ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Επιστολή πατριάρχη Γερμανού προς Θωμά Γαβριουπόλεως μέρος ε' - αναλύεται το τελευταίο μέρος της επιστολής με ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση του ύφους η οποία εμφανίζεται λόγω του ότι οι βιβλικές παραπομπές ελαττώνονται - θεωρητική ανάλυση των επιχειρημάτων υπέρ της κατασκευής των εικόνων τα οποία στηρίζονται σε ερμηνεία χωρίων της Γραφής και σε ιστορικές διαπιστώσεις ( ανυπαρξία κατηγοριών ειδωλολατρίας εις βάρος της εκκλησίας πριν τον 8ο αιώνα) και στην επίκληση θαυματουργών εικόνων.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α - Μαρτύριο Ζαχαρία Άρτας μέρος β' - εξετάζεται λεπτομερώς το τμήμα του μαρτυρίου στο οποίο ο άγιος έχοντας προετοιμαστεί ψυχολογικά προχωράει στην επίσημη αποκήρυξη του Ισλάμ. Μετά τη μαρτυρία του, καταδικάζεται σε θάνατο. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο τουρκικό λεξιλόγιο. Β - Μαρτύριο του αγίου Τρύφωνα - εξετάζεται το κείμενο του μαρτυρίου απο τη μετάφραση που περιλαμβάνεται στον "Νέο παράδεισο" του Αγάπιου Λάνδου. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά του ύφους του Λάνδου τα οποία διατηρούν σχήματα λόγου και εκφράσεις που ανατρέχουν στη βυζαντινή περίοδο.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΟΓΡΑΦΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ύστερη Βυζαντινή επιστολογραφία α' - επιστολές Γρηγορίου Παλαμά απο Ασία προς την εκκλησία του (Θεσσαλονίκη) - αναλύεται 1ον το ιστορικό υπόβαθρο στο οποίο συμβαίνει η αιχμαλωσία του απο τους Οθωμανούς και αναλύονται υφολογικά και πραγματολογικά οι 13 πρώτες παράγραφοι της επιστολής - δίνεται έμφαση στη χρήση ρητορικών και λογοτεχνικών σχημάτων αλλά και στην ιστορική ανάλυση των συνθηκών της αιχμαλωσίας του.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 12 - 18 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Εκτεταμένες αναφορές στα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά της παραγράφου 12 αλλά και της σχέσης του κειμένου με συνταγές των Μαγικών Παπύρων. (μέρος 2ο)ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΨΕΛΛΟΣ, ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ (ΜΕΡΟΣ 3), ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΡΙΤΗ ΤΟΥ ΟΨΙΚΙΟΥ.ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΓΑΘΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
- ΑΓΑΘΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ - 1) ΒΙΒΛΙΟΝ Α' Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΚΥΜΗΣ Β' - 2) ΒΙΒΛΙΟ Ε' ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ ΠΡΟΣ ΟΥΝΝΟΥΣ.ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Κείμενα 12: Αγιολογικά οράματα. Βίος Βασιλείου του ΝέουΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βίος Ευθυμίου κεφ. 21ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Αγιολογικό θέατρο - η τραγέδια του αγίου Δημητρίου - παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του είδους του αγιολογικού θεάτρου που εμφανίζεται τον 17ο και 18ο αιώνα σε λατινοκρατούμενες περιοχές του ελληνόφωνου κόσμου στις οποίες δρουν οι ιησουίτες μοναχοί - αναλύεται η εξάρτηση της τραγεδίας απο το πρώιμο κείμενο του μαρτυρίου του αγίου και της διασκευής του απο τον Σιμεών τον μεταφραστή - αναλύεται η πρώτη απ'τις πέντε πράξεις μέχρι την τέταρτη σκηνή.ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Αναφορά ενδημούσης συνόδου προς πατριάρχη Ιωάννη (20 ιουλίου 518). Αναλύεται με λεπτομέρεια το καθαρά γραφειοκρατικό έγγραφο το οποίο απο πλευράς περιεχομένου σηματοδοτεί την μετάβαση απο τον μονοφυσιτισμό των αρχών του 6ου αιώνα, στην ορθοδοξία που αποκαθίσταται με την άνοδο στον θρόνο του αυτοκράτορα Ιουστίνου (518). Δίνεται σημασία σε ρητορικά χαρακτηριστικά και σχήματα λόγου τα οποία, παρά τον γραφειοκρατικό χαρακτήρα, είναι διάχυτα στο κείμενο και εξετάζεται η σχέση ιδιαίτερων εκφράσεων και λεξιλογίου με συγκεκριμένες γραφειοκρατικές λειτουργίες ενός συλλογικού οργανισμού που είναι η σύνοδος της εκκλησίας.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΟΓΡΑΦΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ύστερη Βυζαντινή επιστολογραφία β' - επιστολές Γρηγορίου Παλαμά απο Ασία προς την εκκλησία του (Θεσσαλονίκη) - συνεχίζεται η ιστορική, θεολογική και υφολογική ανάλυση της επιστολής του Παλαμά προς το εκκλησίασμά του - δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση του κομματιού όπου δανείζεται απο άλλα λογοτεχνικά είδη (μυθιστόρημα, έκφραση, ταφικά έθιμα)και στο τμήμα όπου ο Παλαμάς έρχεται σε θεολογική αντιπαράθεση με μουσουλμάνο ιερέα σχετικά με την ταυτότητα του Μωάμεθ.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 19 - 25 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Αποστολή Αξιωματούχου Ηρακλείδη στην Κατάνη και σύλληψη Ηλιοδώρου 2 φορές. Συνεχίζεται η παραβολή του κειμένου με τους μαγικούς παπύρουςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΝΝΑ ΚΟΜΝΗΝΗ: ΑΛΕΞΙΑΣ. ΕΡΩΤΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ: ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΜΑΚΡΕΜΒΟΛΙΤΗΣ: ΚΑΘ' ΥΣΜΙΝΗΝ ΚΑΙ ΥΣΜΗΝΙΑΝ.ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Κείμενα 13: Μεταγενέστερη Αγιολογία, Νεομάρτυρες, α) Μαρτυρολόγιο Καρυοφύλλη. (Ομιλητής κ. Σ. Μπαλατσούκας). Συζήτηση β) Μαρτύριο Αγίου Γεωργίου εξ Ιωαννίνων. γ) Μαρτύριον Αθανασίου Γγίου.ΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βίος Θεοφανούς παρ 12-13.