7th International Congress on Interpersonal Acceptance & Rejection, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Υπεύθυνος: Γιώτσα Άρτεμις (Αναπληρώτρια καθηγήτρια), Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ομιλητές: A. Giotsa (.) , M. Dedeler (.) , O. Shurbanovska (.) , S. Vladica (.) , A. Giotsa (.)
Dedeler, M. & Angın, E. Parental Acceptance- Rejection and Problem-Solving Skills: The Mediating Role of Cognitive Flexibility and Emotion Regulation Strategies Shurbanovska, O., Naumova, K. & Frichand, A. Divorce as risk factor of children’s perception of parental rejection Vladica, S. How do courts deal with parental alienation in Romania? Giotsa, A., Theodoropoulos, Ch. & Kyriazos, Th. Evaluation of the hierarchical factor structure of the ECPARQ7th International Congress on Interpersonal Acceptance & Rejection, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Υπεύθυνος: Γιώτσα Άρτεμις (Αναπληρώτρια καθηγήτρια), Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ομιλητές: A. Giotsa (.) , P. Kordoutis (.) , R. Rohner (.)
CLOSING CEREMONY (Ceremony Hall)7th International Congress on Interpersonal Acceptance & Rejection, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Υπεύθυνος: Γιώτσα Άρτεμις (Αναπληρώτρια καθηγήτρια), Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ομιλητές: C. Etengoff (.) , D. Mougios (.)
Etengoff, C., Rodriguez, E., Kurniawan, F. Exploring the Association between Family Relationships and Depression among LGBTQ Muslims in Indonesia Mougios, D., Kordoutis, P., Kalamaras, D. & Giotsa, A. Romantic relationship adjustment of homosexual and bisexual men and women: the role of sexual identity, attachment and parental acceptance7th International Congress on Interpersonal Acceptance & Rejection, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Υπεύθυνος: Γιώτσα Άρτεμις (Αναπληρώτρια καθηγήτρια), Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ομιλητές: S. Hussain (.) , . Zainab (.) , V. Rodrigues (.) , C. Peixoto (.) , F. Machado (.) , L. Deneva (.) , N. Koltcheva (.) , M. Theodoropoulou (.) , M. Malikiosi-Loizos (.) , E. Galanaki (.)
Hussain, S. & Zainab. Parental and Teacher Acceptance and Students Academic Achievement in Gilgit-Pakistan: The Moderating Role of Students School Problems. Rodrigues, V., Peixoto, C. & Machado, F. Emotional Intelligence and Psychological Adjustment of Kindergarten Teachers: the role of the perception of supervisor’s rejection. Deneva, L. & Koltcheva, N. Interrelation between Teachers' Acceptance-Rejection and Students Conduct in Middle School Children. Theodoropoulou, M., Malikiosi-Loizos, M., Galanaki, E. Τhe self-esteem of dyslexic and nondyslexic children aged 11-12 years in relation to teacher acceptance-rejection.7th International Congress on Interpersonal Acceptance & Rejection, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Υπεύθυνος: Γιώτσα Άρτεμις (Αναπληρώτρια καθηγήτρια), Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ομιλητές: E. Izquierdo-Sotorrío (.) , Rita Pigiaki (.) , K. Kyriakou (.)
Izquierdo-Sotorrío, E., Carrasco, M.A., & Holgado, F.P. The moderating effect of perceived acceptance-rejection predicting children psychological adjustment from a multiinformant approach. Pigiaki, R. The development of schoolchildren’s expression of rejection through racial humor: Evidence from case studies of four Greek publicschool classes. Kyriakou, K. Haw, S., Scott, J. & Callaghan, J. Preventing child neglect: moving towards a public health approach in Scotland, United KingdomΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Πολυμέσα (δεύτερο μέρος)ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Μάθηση από απόσταση σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςΣΥΝΕΔΡΙΑ, Τμήμα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Εναρκτήριες ΟμιλίεςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Τεχνολoγικά μέσα- Εποπτικά μέσαΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Μάθηση από απόστασηΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ειδικές εφαρμογές ΝΤ στην εκπαίδευσηΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Εκπαίδευση εκπαιδευτικώνΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Τεχνολογικά μέσα 1ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Θεωρίες μάθησης και ΝΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Η χρήση του Edmodo και του DropboxΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Πολυμέσα (πρώτο μέρος)ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Η χρήση του διαδικτύουΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Το ψηφιακό παιχνίδιΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Εργαλεία αξιολόγησης της ποιότητας στα πλαίσια της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ Η/Υ Ι, Τμήμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Εφαρμογές των ΝΤ στην προσχολική εκπαίδευση