ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βίος Φιλάρετου μέρος β' - αναπτύσσεται και σχολιάζεται το απόσπασμα απο την μετάφραση του βίου που περιγράφει την επιλογή της εγγονής του Μαρίας, ως συζύγου του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του 6ου. Η επιλογή γίνεται με διαδικασία καλλιστείων - δίνεται έμφαση στην περιγραφή μοτίβων που χρησιμοποιούνται απο μεταγενέστερα έργα, όπως το μέγεθος του παπουτσιού της υποψήφιας νύφης και το μοτίβο του ευτυχισμένου τέλους.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α - Βίος Βαρλαάμ και Ιωάσαφ μέρος γ' - συνέχεια ανάλυσης χωρίου στο οποίο αναπτύσσεται χριστιανική πολεμική εναντίον ειδωλολατρικών θεοτήτων καθώς επίσης και αιγυπτιακών θεοτήτων. Β - Θεωρητικά ζητήματα σχετικά με το μεταφραστικό "κίνημα" 16ου - 17ου αιώνα - στροφή προς τη δημώδη γλώσσα - μεταφράσεις παλιότερων κειμένων - μεταφραστική θεωρία και τεχνική - σκοπός και χρήση μεταφράσεων. Γ - Ο βίος του Φιλάρετου του ελεήμονος - εισαγωγικά πρώτου κειμένου 19ου αιώνα - ανάλυση του προοιμίου της μεταφράσεως.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α : Εξετάζεται και αναλύεται η συνέχεια της αντιπαράθεσης του Βαρλαάμ με τους μη χριστιανούς θεολόγους - Κριτική 12θεου μέρος 1ο. Β : Μαρτύριο νεομάρτυρος Δημητρίου - εξετάζεται και αναλύεται η συντομευμένη μορφή του μαρτυρίου.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βαρλαάμ και Iωάσαφ συνέχεια - τέλος εισαγωγής, κυρίως κείμενο - εισαγωγή περί βασιλέως Αβεννίρ - αντιπαράθεση χριστιανών και ειδωλολατρών ιερέων.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Βαρλαάμ και Ιωάσαφ, μετάφραση Βενέτζα - εισαγωγικά για τις μεταβυζαντινές μεταφράσεις βυζαντινών κειμένων - Βαρλαάμ και Ιωάσαφ και βίος Βούδα.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Κοσμάς ο Αιτωλός.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ο Άγιος Ιωάννης ο Νεομάρτυρας εξ Ιωαννίνων.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Συμπλήρωση εισαγωγής - Το μαρτύριο του Αγίου Ιωάννη του Νέου στο ΑσπρόκαστροΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η τραγέδια του αγίου Δημητρίου μέρος β' - εξετάζονται υφολογικά οι τρεις τελευταίες σκηνές της πρώτης πράξης, οι δύο τελευταίες σκηνές της πέμπτης πράξης και οι δύο επίλογοι - δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που απλά μοτίβα αναπτύσσονται και επεκτείνονται στη θεατρική δράση και καταλήγουν από απλές φράσεις σε αγιολογικά κείμενα, να γίνονται εκτενείς παράγραφοι στην τραγέδια - δίνεται επίσης μια επιφανειακή ανάλυση της αρχής του πρώτου διλουδίου, το οποίο στηρίζεται σε πρότυπα κωμικά.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Αγιολογικό θέατρο - η τραγέδια του αγίου Δημητρίου - παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του είδους του αγιολογικού θεάτρου που εμφανίζεται τον 17ο και 18ο αιώνα σε λατινοκρατούμενες περιοχές του ελληνόφωνου κόσμου στις οποίες δρουν οι ιησουίτες μοναχοί - αναλύεται η εξάρτηση της τραγεδίας απο το πρώιμο κείμενο του μαρτυρίου του αγίου και της διασκευής του απο τον Σιμεών τον μεταφραστή - αναλύεται η πρώτη απ'τις πέντε πράξεις μέχρι την τέταρτη σκηνή.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α - Μαρτύριο Ζαχαρία Άρτας μέρος β' - εξετάζεται λεπτομερώς το τμήμα του μαρτυρίου στο οποίο ο άγιος έχοντας προετοιμαστεί ψυχολογικά προχωράει στην επίσημη αποκήρυξη του Ισλάμ. Μετά τη μαρτυρία του, καταδικάζεται σε θάνατο. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο τουρκικό λεξιλόγιο. Β - Μαρτύριο του αγίου Τρύφωνα - εξετάζεται το κείμενο του μαρτυρίου απο τη μετάφραση που περιλαμβάνεται στον "Νέο παράδεισο" του Αγάπιου Λάνδου. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά του ύφους του Λάνδου τα οποία διατηρούν σχήματα λόγου και εκφράσεις που ανατρέχουν στη βυζαντινή περίοδο.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α - Βίος Φιλάρετου μέρος γ' - εξετάζεται λεπτομερώς το τελευταίο τμήμα της μετάφρασης του βίου, το οποίο περιλαμβάνει όσα διαδραματίζονται στη ζωή του Φιλάρετου μετά τον γάμο της εγγονής του με τον αυτοκράτορα και δίνεται έμφαση στα παραμυθιακά στοιχεία που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου όπως το δείπνο στους φτωχούς αλλά και τα αγιολογικά στοιχεία όπως η προβολή του θανάτου και το όραμα του άλλου κόσμου. Σ'αυτό το κομμάτι η μετάφραση αναλύεται σε συνδυασμό με το πρωτότυπο βυζαντινό κείμενο. Β - Μαρτύριο Ζαχαρία Άρτας (1782) - εξετάζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διεργασιών που οδηγούν τον Ζαχαρία στο μαρτύριο καθώς αυτός ανήκει στην κατηγορία των νεομαρτύρων που απο τον χριστιανισμό προσχώρησαν στο ισλάμ και στη συνέχεια το απέρριψαν.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Εισαγωγικά