ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΓΑΘΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΛΟΥΚΑ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η τραγέδια του αγίου Δημητρίου μέρος β' - εξετάζονται υφολογικά οι τρεις τελευταίες σκηνές της πρώτης πράξης, οι δύο τελευταίες σκηνές της πέμπτης πράξης και οι δύο επίλογοι - δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που απλά μοτίβα αναπτύσσονται και επεκτείνονται στη θεατρική δράση και καταλήγουν από απλές φράσεις σε αγιολογικά κείμενα, να γίνονται εκτενείς παράγραφοι στην τραγέδια - δίνεται επίσης μια επιφανειακή ανάλυση της αρχής του πρώτου διλουδίου, το οποίο στηρίζεται σε πρότυπα κωμικά.ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Τα προκαταρκτικά της 4ης οικουμενικής συνόδου - εξετάζεται πραγματολογικά και υφολογικά ένας αριθμός επιστολών που ανταλλάχθηκαν μεταξύ του Πάπα Λέοντα του 1ου, του αυτοκράτορα Ουαλεντινιανού, της Γάλλας Πλακιδίας, της Ευδοξίας και του αυτκράτορα Θεοδοσίου. Σ'αυτές, οι πρώτοι διαμαρτύρονται προς τον Θεοδόσιο για την σύγκλιση της συνόδου του 449 στην Έφεσο και για τις αποφάσεις της, καθώς και για την καθαίρεση και τον θάνατο του πατριάρχη Φλαβιανού - οι απαντήσεις του Θεοδοσίου δείχνουν αρχικά την υποστήριξη του για την σύνοδο.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΟΓΡΑΦΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Α - Ύστερη Βυζαντινή επιστολογραφία γ' - επιστολές Γρηγορίου Παλαμά απο Ασία προς την εκκλησία του (Θεσσαλονίκη) - ολοκληρώνεται η ανάλυση του τελευταίου μέρους της επιστολής - δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον λογοτεχνικό της χαρακτήρα και στις αντιλήψεις του Παλαμά σχετικά με τον Μωάμεθ - συγκρίνονται οι απόψεις του Παλαμά για τον Μωάμεθ με την άποψη του αυτοκράτορα Εμμανουήλ Παλαιολόγου η οποία εκφράστηκε δημόσια πριν απο λίγα χρόνια επιφέροντας διεθνή αντίδραση και ολοκληρώνεται η εξέταση με την ανάλυση του τελευταίου, καθαρά διδακτικού κομματιού που είναι γεμάτο με ηθικές παραγγελίες προς τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Β - Επιστολή αρ. 4 Εμμανουήλ Παλαιολόγου Προς τον Δημήτριο Κυδώνη - αναλύονται τα λογοτεχνικά χαρακτηριστικά της και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις πνευματικές και λόγιες παραπομπές οι οποίες περιστρέφονται γύρω απο ένα απλό θέμα ανταλλαγής χειρογράφων και μια πρόσκληση του αυτοκράτορα προς τον Κυδώνη να μεταβεί στην Κων/πολη.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Μετάφραση και Σχολιασμός των Παραγράφων 19 - 25 του Βίου Λέοντος Κατάνη. Αποστολή Αξιωματούχου Ηρακλείδη στην Κατάνη και σύλληψη Ηλιοδώρου 2 φορές. Συνεχίζεται η παραβολή του κειμένου με τους μαγικούς παπύρους. (μέρος 2ο)ΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Λεων ΣΤ παρ. 1-6ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ιστορία βιβλίο Α' κεφ. 1-4 : απόψεις Λέοντος για την ιστορία. Βασιλεία Ρωμανού 3ου. Εκστρατεία Νικηφόρου Φωκά στην Κρήτη.ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Συμπλήρωση εισαγωγής - Το μαρτύριο του Αγίου Ιωάννη του Νέου στο ΑσπρόκαστροΣΥΝΟΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Συμπλήρωση εισαγωγής - 5η ομιλία Κυρίλου του Αλεξανδρινού κατα τη 3η Οικουμενική Σύνοδο.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΟΓΡΑΦΙΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Επιστολή αριθμός 5 Συνεσίου Κυρήνης προς τον αδερφό του μέρος β' - συνεχίζεται η υφολογική και πραγματολογική ανάλυση της επιστολής - αναλύεται επίσης το 2ο μισό, στο οποίο ο Συνέσιος αναφέρεται σε μια πρώτη διάσωση τους απο θύελλα και στην επιμονή τους να συνεχίσουν το ταξίδι μέχρι να προσαράξουν σε μια περιοχή και να παραμείνουν αποκλεισμένοι για τουλάχιστον 7 ημέρες - η περιγραφή περιλαμβάνει και παράδοξα χαρακτηριστικά των ντόπιων κατοίκων. Στο τέλος προστίθεται η ανάλυση, κυρίως υφολογική δύο σύντομων επιστολών του Συνεσίου προς την φιλόσοφο Υπατία. Στην πρώτη (αρ. 10) ο Συνέσιος εκφράζει με ιδιαίτερα ευγενικό τρόπο το παράπονό του για το ότι δεν έχει λάβει γράμμα από την Υπατία για πολύν καιρό. Στο δεύτερο επικεντρώνεται σε δύο θλιβερά γεγονότα της ζωής του: το θάνατο των υιών του και την άσχημη κατάσταση της υγείας του.ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΗ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Σύντομη αναφορά στο αγιολογικό έργο που εμφανίζεται μετά τον βίο του Αγ. Αντωνίου. - Συνοπτική παρουσίαση αγιολογικής παραγωγής του 4ου μ.χ. αιώνα και κυρίως των αγιολογικών κειμένων που έγραψαν οι Καπαδόκες. - Κείμενο αγκόμιο εις τον Μέγα Βασίλειο του Γρηγορίου Ναζουαζινού.ΛΕΩΝ Ο ΣΤ' ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Λεων ΣΤ παρ. 7-21ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ιστορία βιβλίο Α' κεφ. 5-6 : Σχέδιο πολιορκίας Χάνδακος. Ομιλία Νικηφόρου Φωκά προς το στρατό.ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, Τμήμα ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
5η ομιλία Κυρίλλου του Αλεξανδρινού κατα τη 3η Οικουμενική Σύνοδο - ανάλυση βιβλικής αυθεντίας.